REKLAMA

Jak vyléčit depresi aneb Šest kroků k zdravému životnímu stylu

 

Známý americký klinický psycholog a univerzitní profesor Stephen S. Ilardi nabízí na základě nejnovějších vědeckých výzkumů ucelený program samoléčby, založený na terapeutické změně životního stylu, který účinně pomáhá lidem s depresí i těm, kdo jí chtějí předcházet.

 

 

V současnosti, kdy výskyt deprese strmě narůstá, je zřejmá souvislost nejen s nemocemi, které ji mohou vyvolat (borelióza, chronická únava, toxoplazmóza, schizofrenie ad.), ale zejména s nezdravým životním stylem a stresovými faktory moderního světa. „Působením stresu se ničí neurochemické látky jako je dopamin a serotonin, což může vést k poruchám spánku, poškození mozku, dysfunkci imunitního systému a zánětu,“ upozorňuje autor a dodává, že „Lidským bytostem nebyla nikdy vlastní špatná strava, sedavý způsob života, nedostatečný spánek, společenská izolace, ani horečné tempo jedenadvacátého století.“

 

Deprese se v západním světě stává jednou z hlavních příčin pracovní neschopnosti u dospělých do padesáti let. Přitom, jak ukázal nedávný výzkum, se téměř nevyskytuje například u lovců-sběračů Kaluli lidí z Papuy-Nové Guiney. Jejich životní styl je totiž velmi podobný životu našich předků lovců-sběračů, jejichž genetické základy máme v sobě po dlouhá tisíciletí zakódovány a jsou v podstatě neslučitelné se stresovými podmínkami industrializovaného moderního způsobu života.

 

Naštěstí lze depresi velmi dobře léčit novou metodou TLC (Terapeutic Lifestyle Change – terapeutická změna životního stylu), kterou doktor Ilardi prezentuje. V léčbě je úspěšná z více než sedmdesáti procent a na rozdíl od medikamentů nemá vedlejší účinky. Jde o léčebný postup založený na nejnovějších klinických výzkumech a sestává z šesti kroků vedoucích ke změně zažitých návyků – konzumaci omega 3 mastných kyselin a zdravé stravy, v přírodní fototerapii, kvalitním spánku, anti-přemítavé činnosti, sociálních vazbách a v pravidelném cvičení. „Například půlhodinová chůze třikrát v týdnu má na depresi lepší účinek, než Zoloft“, potvrzuje Ilardi. Seznamuje čtenáře s důležitými informacemi, jak porozumět depresi a jejím příznakům, přibližuje rovněž poznatky v léčbě medikamenty i dalšími metodami. Přehledný postup až dvanáctitýdenního programu popsané změny může výrazně pomoci při překonání deprese na celý život.

 

Autorovi se podařilo složité téma prezentovat srozumitelným a přitažlivým pojetím, v němž nechybí příklady z klinické praxe nebo zkušenosti pacientů. Přináší mnoho užitečných rad a doporučení podaných v přátelském, povzbuzujícím duchu, pomáhajících nejen lidem s depresí, ale každému, kdo se zajímá o své zdraví.

 

Leda 2016, 304 s.

 

Dana Vondrášková

(publikováno se svolením autora 22. 3. 2017)

 

>>zpět
Omlouváme se, ale registrace v tuto chvíli není možná, z důvodu řešení Souhlasu o poskytování osobních údajů – registrace bude opět možná od září 2018. Děkujeme za pochopení!
Předpověď počasí
Pondělí Úterý Středa
Dešťové přeháňky
28°C /14°C
Občasné bouřky
29°C /15°C
Občasné bouřky
27°C /16°C

REKLAMA
Portál - kniha Hry a trénink Paměti

Logo Ministerstvo práce a sociálních věci Logo Život90
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace